woensdag 22 oktober 2014

Stage melksnorren

Tweede kleuterklas
Zoals in maart heb ik in mei een week stage gedaan in de tweede kleuterklas. Deze keer heb ik rond het thema melksnorren gewerkt. Ik vond het een leuk thema om uit te werken. Ik heb verschillende uitstapjes gedaan om me te verdiepen in het thema. En foto's te nemen met mijn handpop Annelies. Ik ben naar De Oude Kaasmakerij geweest in Passendale. Dat is een museum waar het productieproces van kaas wordt getoond van vroeger en nu.
 
Annelies in het museum De Oude Kaasmakerij
 Ik ging ook naar een boerderij waar er melkkoeien zijn. De boer toonde me hoe alles in zijn werk gaat. Hoe de koeien worden gemolken, waar de melk wordt verzameld, waar de kalveren staan, wat de koeien eten, ...
 

Op de boerderij
Ik had in de klas ook een koe mee gebracht, geen echte maar een die ik zelf had gemaakt uit hout. De kleuters konden die ook melken, er kwam geen echte melk uit maar water. De kleuters vonden dat heel leuk om te doen. De kleuters waren soms teleurgesteld als de hoek bezet was en ze de koe niet konden melken. 
 
Zelfgemaakte koe dat de kleuters kunnen melken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten