woensdag 1 oktober 2014

Sinterklaas doedagen

Als Sinterklaas in het land was ben ik 3 dagen juf geweest in de derde kleuterklas. Dat was mijn allereerste keer dat ik voor een klas stond. Ik vond het superleuk om met de kleuters samen te werken. Maar voor ik dat kon doen, moest ik eerst nog mijn activiteiten voorbereiden. Ik heb mijn activiteiten in groep voorbereid. Dit was leuk en gemakkelijk, want zo worden de taken verdeeld en gaat het voorbereiden al iets sneller. Als je in een groep bent heb je ook meer ideeën om je activiteiten leuker te maken voor de kinderen.
Tijdens de doedagen heb ik ook een knutselactiviteit georganiseerd. De kleuters hebben een stoomboot gemaakt.
Hieronder kan je enkele foto's zien van mijn drie dagen dat ik stage deed in de derde kleuterklas. Ik kreeg van de ouders toestemming om foto's van de kinderen op mijn blog te zetten.



Mijn twee handpoppen: Sinterklaas en Zwarte Piet
Een kleuter die de ontdekking deed: Juffrouw, ze zijn langs geweest!

De stoomboot uitknippen
De stoombuis schilderen
Stempelen in een patroon
Het eindresultaat
Na het stempelen moet er natuurlijk worden gepoetst.


De laatste dag

1 opmerking: