vrijdag 27 december 2013

Mivalti


Op woensdag 13 november heb ik samen met mijn klas, 1BAKO3 een optreden gegeven in Mivalti.
Mivalti is een gebouw waar er volwassen mensen wonen met een beperking.
Link Mivalti
Dat was een zeer unieke ervaring. Maar er gingen veel voorbereidingen aan vooraf. We kregen in het vak muzische grondhouding een kinderboekje die we moesten uitwerken.
Wij kregen het boek: Het raadsel van de blauwe pijlen.
 

Je kon zelf kiezen hoe je het uitwerkte: toneel, mime,... Mijn groep en ik kozen voor poppenspel met handpoppen. Wij hebben het einde van het verhaal een beetje vervormd omdat wij vonden dat het een verwarrend einde was.
Ik vond dat heel leuk om te doen. Het publiek ging ook helemaal op in het verhaal met de poppen. 
Ik was in het verhaal één van de hoofdspelers. Ik was Jules. Jules heeft ook een broer Simon. Samen gingen ze op stap met hun vader. Ze volgden het blauwe pijlenspoor.
In het verhaal komen er ook drie dieren in voor: Mevrouw Muis, Kangoeroe en meneer de Kikker.
Mevrouw heeft een snoepkraampje en die hielp Jules en Simon en hun papa in de zoektocht naar de blauwe pijlen. Meneer de Kikker is een voorbijganger die Jules, Simon en hun papa hielp. En Kangoeroe heeft het pijlenspoor gemaakt. Hij heeft dit gedaan omdat hij vrienden zocht die met hem wouden spelen. Jules en Simon hebben hem uitgenodigd om bij hen thuis te komen spelen.
 
Nog enkele foto's:
 
Mijn groep





 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten