zondag 22 december 2013

Ik ga naar de klas en ik neem mee ...

Ik kreeg in het vak beeld de opdracht om een koffer te beschilderen. Ik begon meteen en koffer te zoeken. Ik vond er een bij mijn grootmoeder op zolder. Voor ik kon beginnen met schilderen, heb ik eerst een ontwerp gemaakt. Ik wou graag iets doen met dieren. Ik heb een kat als huisdier, dus zocht ik tekeningen op van katten. Eenmaal het ontwerp was goedgekeurd door de leerkracht kon ik beginnen met schilderen.
Ik heb eerst een primer op de koffer gedaan zo kon het motief van de koffer er niet meer door. Als die droog was kon ik met behulp van een beamer het ontwerp op de koffer projecteren en overtekenen op de koffer. Het schilderen heeft lang geduurd. Ik heb drie lagen op de koffer gedaan en soms was ik niet tevreden over het kleur, dus moest ik dan nog eens met een ander kleur erover schilderen.
Ik ben heel tevreden met het einderesultaat.
Mijn acrylverf heb ik in de Action gekocht.
 
Hieronder kan je de verschillende stadia zien van mijn koffer.





 
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten