vrijdag 27 december 2013

De kleren van Sinterklaas

Op 2-3-4 december heb ik mijn eerste stage gedaan. Het thema waar ik rond heb gewerkt was Sinterklaas. De kinderen vonden dit thema heel leuk. Ze waren al twee weken met dit thema bezig.
Tijdens mijn stage heb ik ook een verhaal voorgelezen: De kleren van Sinterklaas. 
De kleuters vonden dit een heel mooi verhaal. Ze zaten ook heel geboeid te luisteren.
De dag na ik het verhaal had voorgelezen, heb ik enkele vragen gesteld over de inhoud van het boek aan de kleuters aan de hand van de prenten van het boek.
De kleuters konden alle vragen goed beantwoorden. Dit gaf me ook de bevestiging dat de kleuters goed hadden opgelet en geluisterd.
Ik vind het boek een echte aanrader om in de klas te gebruiken!

Hier is de link naar Standaard Boekhandel om het boek te kopen: De kleren van Sinterklaas
 

Als afsluiter toonde ik ook nog een filmpje van Dag Sinterklaas over de kleren van Sinterklaas.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten